Livet tar inte slut vid nittio

Det har gått några dagar sen jag skrev sist, familjen är bortrest, min hustru är i London för träffa sin äldsta son med blivande hustru, de gifter sig om 14 dagar i Eksjö förresten och hennes yngsta son är på Fårö med jobbet. Själv har jag haft min mor här, hon kom upp i söndags för titta på nytt boende. Hon har bott i Nyköping de senaste åren, flyttade ner efter min fars död till Nyköping där min bror med fru och enda barnbarnet bor. Men nu längtar hon upp till Stockholm igen, så vi har åkt runt och sett på lite olika alternativa lägenheter som kan vara av intresse och se hon har nu skrivit på för en ny lägenhet i Orminge, en tvåa i ett nybyggt hus, så i mars flyttar hon hem igen som hon själv säger. Inte dåligt för en person som fyller nittioett i december, vem säger att livet tar slut och att man slutar planera för framtiden när man blir äldre.
Vad gäller bröllopet om fjorton dagar så har jag blivit ombedd fotografera, inte som ren bröllopsfotograf utan mer som social fotograf, både skrämmande och spännande ska det bli, har aldrig gjort något liknande.
Om en vecka så är det planket på söder som gäller, jag har valt och skrivit ut de bilder som jag tänker visa där så det är klart, nu är det bara vädret det hänger på, vara där det kommer jag vara oavsett sol eller regn men man hoppas ju Fjellis och kompani kommer ha samma tur med vädret i år som de haft de senaste åren.

Kommentarer

  1. Så roligt att din Toppen.mor har hittat en lägenhet. Och på samma sida av stan som sin son. Toppen. Bröllopsfotograf hmm. Jag fick fotoförbud när Lovisa gifte sig i våras. Hon litade inte på att jag kunde fota och vara "närvarande" på en och samma gång.

    SvaraRadera
  2. Fotade min sons bröllop för sju år sedan. Det var riktigt roligt. En av mina bilder ställde jag upp med i Tidningen Fotos månadstävling och tro det eller ej men vann. Så låt avtryckaren glöda. Ola

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Under parasollet

Diggilo diggilej

Slaget vid Farsta Creek