Var nyfiken

Läste i dag i en artikel på DN att livet tar slut vid trettiotre, att man efter det inte längre lyssnar på ny musik utan bara sitter hemma och lyssnar på sin barndoms hjältar, att man inte längre har förmåga att utvecklas och lära sig något nytt utan bara fortsätta vara fram till den dag man lämnar jordelivet.
Vilket skitsnack, jag lär mig något nytt hela tiden, lyssnar på ny musik och jag har hittat många bra nya favoriter på gamla dar och massor med bra musik sedan jag fyllde trettiotre.
Inom fotograferandet tycker jag nog att jag hela tiden ser mer, fått ett bättre bildseende, har utvecklats och utvecklas framåt hela tiden.
Jag tycker synd om den som tror livet slutar så tidigt, sen får man ju hoppas att de unga i dag lärt sig något av de äldre, av tidigare generationer och inte gör om samma misstag. Tar nya tag för rädda vår planet och skickar tillbaka den bruna sörjan som sprider sig över vårt land, skickar tillbaka den ner i rännstenen där den hör hemma.
Gå ut, upptäck något nytt, var nyfiken.

Kommentarer

  1. Håller absolut med dig Gunnar. Jag tycker också att jag lär mig hela tiden.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Under parasollet

Diggilo diggilej