Ett glas öl


På promenaden i dag med Lars Asplund pratade vi bland annat med killen på bilden ovan, han var nybliven pensionär. Han hade inte fyllt 65 utan börjat ta ut sin pension redan vid 62 års ålder, detta firade han genom att ta sig ett glas öl.
När jag frågade vad han skulle göra som nybliven pensionär så svarade han att han inte visste riktigt men att han efter ölen tänkte ta cykeln ned till Årstaviken för att simma, det brukar jag göra varje dag berättade han, vintertid innan isen lägger sig och när det inte är så mycket båtar brukar jag simma några längder från Södersidan till Årstasidan och sen tillbaka igen men så här års simmar jag fram och tillbaka efter strandkanten istället.
På frågan om vad han skulle göra den dag han inte orkade simma längre så fick jag till svar att han då troligen skulle göra vad många andra gamla pensionärer gör numera, spela boule.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Under parasollet

Diggilo diggilej

Slaget vid Farsta Creek