Under parasollet

Vi är nu inne i mitten av sommaren. En sommar som hittills varit omväxlande höstlikt kall och tropiskt varm. Vi har lagt trägolv på uteplatsen vilket gjort att vi nästan fått ett rum till. Grönskan runt är tät och skuggande. Ett extrarum för morgonkaffet och kvällsglaset.

Det har inte varit många blogginlägg för mig de senaste månaderna, mycket har hänt men inspirationen skriva har saknats. Covid-19 slog till hårt över landet men tack och lov har den inte drabbat oss, min mor flyttade upp till Stockholm i mitten av maj och min hustru bröt ankeln på vänsterbenet någon vecka senare. Så tiden har gått genom att dels ställa upp och passa upp hemma och dels hjälpa min mor möblera, hänga upp tavlor och lampor etc. samt gå och handla både hemma och till min mor som pga sin ålder, nittioett, inte bör gå i affärer eller träffa folk.
Pompe blev dålig, fick diarré med blod i, kräktes mycket slem, vägrade äta mat och dricka vatten, så en dag och kväll tillbringades på djursjukhuset i Bagarmossen där han fick medicin och dropp för återställa vätskebalansen samt dyr specialmat för få magen i ordning igen. Det tog några dagar innan han blev sig lik.
Mina fotokamrater i Punctum Bild har jag träffat nästan varje vecka sedan vädret tillåtit att man kan träffas ute och vi har just nu fram till den sista juli en fotoutställning på Hornstulls bibliotek. Dessutom har vi börjat förbereda oss för vår nästa utställning för gröna linjen, denna gång ute i Vällingby folkets hus med vernissage den fjärde september.

Så det har trots alla restriktioner som vi duktigt följt varit fullt upp.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Diggilo diggilej

Slaget vid Farsta Creek